Wydawać by się mogło, iż moda na tablety trwa w najlepsze, zdobywając serca coraz większej rzeszy użytkowników. Producenci zaś głowią się czym jeszcze zaskoczyć klientelę oraz co zrobić, by tablet był jeszcze bardziej atrakcyjny niż dotychczas i znalazł kolejnych, zadowolonych właścicieli. Tabletowe szaleństwo jednak zwolniło w roku 2014.

Takich informacji dostarcza bowiem najnowszy raport firmy NPD DisplaySearch, według którego sprzedaż tabletów w pierwszych trzech miesiącach tego roku spadła o 5 % w porównaniu do lat ubiegłych. To pierwsza taka sytuacja w historii tychże urządzeń spowodowana, jak twierdzi firma badawcza, nasyceniem rynku. Kluczową rolę mógł odegrać także rynek wtórny oraz brak znaczących premier sprzętowych.

W pierwszym kwartale tego roku sprzedano lekko ponad 16 milionów iPadów, gdzie w okresie porównawczym, sięgając dokładnie rok wstecz liczba ta kształtowała się na poziomie 19 milionów sztuk. Mimo znaczącego spadku iPad wciąż stanowi dla Apple pokaźne źródło dochodu. Tablety, patrząc w perspektywie ogólnej wciąż są chętniej nabywane aniżeli laptopy i ta tendencja nie uległa zmianie na przestrzeni lat.

Szacuje się, iż zjawisko stagnacji związanej z popytem na tablety wkrótce ustąpi i ruszy sprzedaż tych urządzeń. Jesienią pojawią się nowe modele iPadów, które z pewnością wpłyną na poprawę statystyk.

Źródło: _ AppAdvice, _ AppleInsider