W tegorocznych badaniach przeprowadzonych przez firmę J.D. Power and Associates specjalizującej się w analizie produktu i rynku pod kątem poziomu satysfakcji klienta po raz kolejny, czyli ósmy raz z rzędu zatriumfował iPhone. W opublikowanym sprawozdaniu skupiono się na grupie konsumentów należących do klienteli czerech największych sieci komórkowych działających na terenie USA.

Grupa badanych oceniała smartfony przyznając punkty w skali od 1 do 1000 w czterech kluczowych kategoriach: wydajność, konstrukcja, funkcje oraz łatwość obsługi. Uzyskane wyniki plasują iPhone’a na zaszczytnym, pierwszym miejscu u każdego z operatorów sieci komórkowej. Największym uznaniem jabłkowy produkt cieszy się wśród klientów AT&T zdobywając 844 punkty, zaraz za nim ulokował się Sprint z ilością 839 punktów. Kolejne miejsca w rankingu należą do T-Mobile i Verizon z notowaniem odpowiednio 835 oraz 829 jednostek. Ogólna satysfakcja z użytkowania iPhone’a określona została na poziomie 837 punktów, co trzeba przyznać jest bardzo przyzwoitym wynikiem. Badaniem objęto okres od września 2013 roku do lutego 2014, a uczestniczyło w nim łącznie 13.237 właścicieli urządzeń. Każdego z nich cechowało użytkowanie konkretnego modelu smartfona nie dłuższe niż jeden rok.

Jak widać różnice w ocenie u poszczególnych operatorów są nieznaczne, warto również dodać, iż zajęte przez firmę Samsung drugie miejsce było wynikiem nieznacznej różnicy w ilości przyznanych punktów. Produkty obu producentów zdobyły także najwięcej gwiazdek w każdej z czterech kategorii pozostawiając daleko w tyle takie marki jak Motorola, czy LG, które uplasowały się na ostatnich miejscach. Znacznie natomiast w odniesieniu do poprzednich lat wzrosło zadowolenie użytkowników sprzętu Blackberry. Kanadyjski producent otrzymał 841 punktów, co dało mu trzecią pozycję w rankingu.

Źródło: _ 9To5Mac, _ AppAdvice