Czas zacząć weekend w sposób optymistyczny, a więc od informacji nie dość, że dobrej, to jeszcze związanej ze szczytnym celem. W serwisie Twitter na oficjalnym profilu akcji charytatywnej [RED] pojawił się komunikat głoszący, iż wieloletni jej partner, firma Apple może pochwalić się przekazaniem na walkę z AIDS, gruźlicą i malarią aż 70 milionów dolarów amerykańskich.

Powstała z inicjatywy Bono akcja charytatywna [RED] gromadzi od lat pieniądze dla organizacji Global Fund (The Global Fund to Fight AIDS, Tuberculosis and Malaria), które przeznaczone są na walkę z AIDS, gruźlicą i malarią, zaś gigant z Cupertino od 2006 roku wspiera ją oddając część pieniędzy pochodzących ze sprzedaży urządzeń specjalnie zaprojektowanych na tę okazję. Tylko od połowy zeszłego roku Apple wsparło akcję sumą 5 milionów dolarów.

Wśród produktów idących pod młotek znalazły się na przestrzeni lat różne modele iPod'ów, iPhone'y, czy iPad'y z charakterystyczną nakładką Smart Cover. Znakiem rozpoznawczym tychże gadżetów jest za każdym razem czerwona kolorystyka.
Łączny dochód jaki wygenerowało Apple stanowi największą cześć środków pozyskanych przez organizację [RED] stąd też stosowny komunikat, przy okazji którego poinformowano również, iż wszystkie pieniądze zostały przeznaczone na walkę z AIDS w Afryce. Apple wspiera akcję nie tylko materialnie ale i mentalnie. Co roku w Światowy Dzień AIDS część oficjalnych sklepów Apple Store zamienia firmowe logo Apple z koloru białego na czerwony.

Źródła: _ The Mac Observer, _ 9To5Mac