Od minionego poniedziałku, kiedy to w Stanach Zjednoczonych uruchomiono usługę płatności mobilnych sygnowanych logo Apple dokonano już tysiące transakcji. Apple Pay z fazy zakrojonych na szeroką skalę działań promujących weszło właśnie w życie, choć póki co tylko za oceanem.

W ramach akcji marketingowej swój spot wypuściła także organizacja MasterCard współpracująca z Apple w zakresie nowego produktu.

Niektórzy z klientów płacący z użyciem iPhone’a i nowej platformy zauważyli jednak, że ich konta zostały dwa razy obciążone tą samą kwotą transakcji. Problem dotyczy posiadaczy rachunków w placówkach banku Bank of America i nie jest on spowodowany wadliwym działaniem usługi od Apple. Pracownicy banku potwierdzili, iż wina leży po ich stronie jednak wszczęto już działania naprawcze mające usprawnić proces płatności i wyeliminować podwójne obciążenia w przyszłości.

Apple Pay to usługa pozwalająca na dokonywanie płatności metodą zbliżeniową, w której kluczową rolę odgrywają nowe modele iPhone’a. Appla Pay dostępne jest na chwilę obecną w ponad 200 000 miejsc w USA. System pojawił się również w Polsce, choć ciężko tu mówić o wygodzie użytkowania. Póki co z wykorzystaniem Apple Pay zapłacić można raptem w kilku miejscach, ot choćby w sieci McDonald's.

Źródło: 9To5Mac,MacRumors.